zondag 14 juli 2013

Opgepikt op de luchthaven: Maybelline kit

Hi iedereen!

Zoals enkelen van jullie misschien al weten, ben ik 10 dagen naar Ibiza geweest, met het vliegtuig uiteraard.
De cosmetica-winkels in de luchthaven zijn voor elke make-upfanaat heel verleidelijk en dit pakketje van Maybelline was onweerstaanbaar!

De kit bestaat uit een make-upzakje met daarin de "One by One Satin Black Mascara", een oogschaduw quad uit de Eye Studio collectie, een "Color Sensational Luscious Gloss"en als laatste een oogpotlood uit de Masterdrama-lijn.




De kit heeft een totale waarde van bijna 40 euro en ik kocht hem voor ... €19,99!

Wil je de producten uit de kit ontdekken? Lees dan verder!


Als eerste: de mascara. Het gaat hier over de "One by One Volum' Express Mascara Satin Black" in de kleur Satin Black. De waarde van deze mascara is €14,99.
De Volum' Express-lijn van Maybelline kent veel varianten, waaronder de gehypte "Falsies" mascara (in de paarse verpakking). 
Vroeger testte ik de Colossal Volum' Express mascara, je weet wel, die gele, maar ik was er niet helemaal ondersteboven van. Het verschil tussen die mascara en de One by One is het borsteltje. One by One heeft namelijk een rubber borsteltje met korte kammetjes als het ware.


Tot mijn verbazing was de mascara heel gemakkelijk aan te brengen. In vergelijking met andere mascara's had deze ook geen opgehoopt product aan het uiteinde, waardoor het heel gemakkelijk was om de mascara netjes aan te brengen. 
De mascara zorgt voor lange, gesepareerde wimpers. Enkel op het gebied van volume liet het me een beetje in de steek (maar ik ben een drama-lover, zoals je al kon lezen in mijn top vijf essentials). Het biedt wel volume, maar niets 'wow'. De lengte daarin tegen kon me zeker bekoren!


Bovenaan: gekrulde wimpers zonder enig product
Midden: verschil tussen een onopgemaakt oog en oog met mascara
Onderaan: beide ogen met één laagje One by One mascara

Als tweede in de kit zit er het "Eye Studio Quad" in de kleur 02 Vivid Plums. Dit oogschaduwpallet zou afzonderlijk €11,99 kosten.

Ik had nooit eerder een oogschaduw van Maybelline gebruikt, dus ik begon zonder vooroordelen aan de test. 
In het palletje zitten vier kleuren in twee duo's. Het eerste duo bestaat uit een glinsterende beige, huidskleurige kleur en een bordeaux, koperachtige kleur (mijn favoriet uit het pallet).
Het tweede duo heeft opnieuw een lichtere kleur in glinsterend babyroze en een donkere, donkerpaarse plum-kleur. 

Quad in 02 Vivid Plums.
Op de achterkant vind je een handleiding over hoe je de kleuren in een look kan gebruiken.

Zoals je in de swatches kan zien zijn de kleuren zeker degelijk gepigmenteerd. Wat me echter wel opviel was dat kleurtje 2 en 3 wat poederig waren in vergelijking met 1 en 4.

De vier kleuren gebruikt in een ooglook

Ik gebruikte nummer 1 als highlighter onder mijn wenkbrauw en in mijn binnenste ooghoek. Op mijn ooglid gebruikte ik de lichtroze kleur in nummer 3. In mijn arcadeboog blendde ik de plum-kleur en de kopere kleur (nummer 2) gebruikte ik op mijn onderste wimperrand.
Zonder het te weten maakte ik exact dezelfde look als diegene die beschreven staat op de achterkant van het oogschaduwdoosje. Ik wou dat je de ooglook live kon zien, hij is namelijk nog veel mooier dan het lijkt op deze foto's.



De laatste twee producten die te vinden zijn in de kit zijn een kohl oogpotlood en een lipgloss. Het gaat hier over "Expert Eyes Kohl Pencil" in Ultra Black en de "Color Sensational Luscious Gloss" in de kleur 350 Berry Bella.




Op de kartonnen hoes van de kit staat vermeld dat de lipgloss de kleur 160 Treat Me Sweet heeft, maar dit komt dus niet overeen met de lipgloss die in mijn zakje zat. Er staat eveneens dat het gaat om een "Delicious Gloss" terwijl op de gloss zelf "Luscious Gloss" staat. Misschien is de Engelse/Amerikaanse benaming verschillend van de Franse? 

De lipgloss geeft een zeer subtiele roze kleur en veel glans af. Het is lichtjes sticky en blijft het zo'n twee uur zitten, een gemiddelde lipglossprestatie.
Deze lipgloss zou afzonderlijk €5,99 kosten.

Bovenaan: naakte lippen
Onderaan: lipgloss in Berry Bella.

Hier zie je hoe de lipgloss eruit ziet
en zie je de ooglook van op een afstand, zonder oogpotlood.






Het oogpotlood kan zeker "Ultra Black" genoemd worden: het geeft een enorm gepigmenteerde zwarte lijn af. Daarnaast is het heel creamy waardoor het moeiteloos op je waterlijn of ooglid aangebracht kan worden. Een minpunt van creamy oogpotloden: ze gaan meestal snel op omdat ze zeer vaak aangeslepen moeten worden omwille van de romige textuur.

Het oogpotlood heeft een waarde van €6,59.
Oogpotlood aangebracht op de bovenste en onderste waterlijn en op mijn ooglid tegen de wimperrand.


Dit is de complete look!






Ik ben blij met mijn aankoop! Er is geen enkel product dat me heeft teleurgesteld en ik weet zeker dat ik van elk product gebruik kan maken.

Hebben jullie al enkele van deze producten gebruikt? Wat denken jullie ervan?
Laat een reactie achter als je ook verleid wordt door de luchthavendeals!



// I went on a holiday to Ibiza and couldn't pass up the amazing Maybelline kit I spotted in the airport. Only €19,99 for 4 products worth €40 or more!
Usually I don't buy the Maybelline mascaras, definitely not the ones with the rubber wands. But this One by One Satin Black mascara has quickly become one of my favorites. It builds volume, lengthens and stays all day without smudging or flaking. Next up was the Eye Studio quad in 02 Vivid Plums. I really liked the colors in this quad, they are very pigmented and shimmery. The lighter colors are a bit more chalky, but still nice to work with.
The Expert Eyes kohl pencil is pitch-black, extremely pigmented and creamy. Great! Last product in the kit: Color Sensational Luscious Gloss in Berry Bella. The gloss has a nice color, but is a little bit sticky.  I find that the sticky lipglosses don't last as long, but hey, what do you expect of a lipgloss?
I wasn't disappointed by a single product in this set and I liked the final look it gave me. What do you think? Have you used any of these products?

xxx!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...