woensdag 2 oktober 2013

Fall FOTD: Purple Hues




Products, details + close-ups below!




Ik begon met de mono-oogschaduw van Sephora in de kleur De Luxe Pink, maar al snel verdween deze onder een hele hoop Coastal Scents kleuren. Het enige dat overblijft zijn de shimmers! ;-)

Ik gebruikte verschillende kleuren: 
  • een lichtroze kleur gemengd met lavendelpaars bracht ik aan op mijn bewegend ooglid en aan de binnenkant van mijn onderste wimperrand. (1 + 2)
  • in de crease blendde ik een shimmery bordeaux-paarse kleur (3)
  • om wat extra dimensie toe te voegen gebruikte ik donkerpaarse kleuren (4) in de "outer V" of de buitenste kan van mijn ooglid (je ziet waar het donkerder is). Ik blendde de kleur voor een mooie overgang in de andere kleuren, maar zorgde er wel voor dat de kleur nog intens genoeg bleef.
  • Nummertje 4 bracht ik ook aan op mijn onderste wimperrand, aan de buitenkant.



Als eyeliner gebruikte ik Rimmel Exaggerate Eyeliner in 100% Black boven de wimperrand, op mijn waterlijn gebruikte ik Maybelline NY Masterdrama Khôl Liner in Ultra Black.
De mascara die het allemaal afmaakte was de Bourjois Volumizer mascara in Ultra Black. (Alles lijkt wel ultrazwart te zijn!)



Klaar voor selfie-overload? Here we go!

Ik heb twee lipmogelijkheden voor deze look: een meer gedurfde en een neutralere lipkleur.
First up: Catrice Ultimate Color Lipstick in 160 Tell Me a Berry-tale (in real life wat meer wijnkleurig dan rood).



En voor de neutrale, roze lip: MAC Angel (hoe kan het ook anders?)


Zou jij deze look dragen? Welke lipkleur vind jij het leukst?

xxx  Silke


// I mixed color 1+2 and put them on my eyelid. Then I took a shimmery purple shade (3) and put it in the crease, finally number 4 went in the outer V to deepen the look.
I have two possible lipcolors for this look: MAC's Angel if you want to keep it neutral, or Catrice Ultimate Colour Lipstick in 160 Tell Me a Berry-tale if you want to a bit bold.
I think the look is really fall appropriate, yet wearable! 
Would you wear this look? Which lipstick do you like best with this look?

15 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan!! Ik volg je nu via bloglovin. Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I have this same palette and have never tried this look! Love it! Will try it later on<3

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Definitely send us a picture through twitter of mail! I'd love to see your recreation! xx

      Verwijderen
  3. Wow, heel mooi gedaan! Paars en roze vind ik steeds risky kleuren maar jij hebt er echt iets moois van gemaakt :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het zijn inderdaad niet de gemakkelijkste kleuren, maar wel eens iets anders dan de everyday-neutrals ;-) xx

      Verwijderen
  4. Great tutorial!

    http://blondieanchors.com/2013/10/03/valentino/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amazing make up! You are very talented!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, thank you for that amazing compliment! Made my day! :) xx

      Verwijderen
  6. Mooie look, straalt een soort zachtheid uit en past mooi bij je oog- en haarkleur. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie ooglook, staat je goed !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...