zaterdag 18 januari 2014

Essence Lipliners (06 & 11) + Longlasting Lipstick (05 Dare to be Nude)

Essence, het is een merk dat ik vaak (al dan niet bewust) voorbijloop... Ik ben zeker een believer als het gaat om goedkope kwaliteitsproducten, maar zò goedkoop?

Enkele maanden geleden liet ik me dan toch verleiden, ik zocht enkele lippotloodjes voor in mijn make-upkit en waarom deze budgetlieverds geen kans geven?
Daarnaast was ik ook nog op zoek naar een nudebruine lipstick voor mijn visagie-examen.

Benieuwd hoe deze producten me bevallen zijn?

Essence is one of those brands that I just walk by in the drugstore. I'm all for low budget but high quality products, but this brand is really affordable.
When I was buying some products for my make-upkit and my make-up artistry finals,
I picked up two lipliners and a lipstick. Want to see how I liked them?



De lippotloden van Essence zijn een echte budgetsteal.  Voor slechts een eurootje heb je een lipliner in je bezit! 
Het zijn basic potloodjes, die je gemakkelijk zelf kan slijpen, ze zijn niet het meest creamy, maar zijn ook niet uitzonderlijk droog op de lippen. Ik raad aan om je lippen op voorhand even te verzorgen met een lippenbalsem en dan glijden deze lipliners moeiteloos over je lippen.

Bovenaan zie je "11 In the Nude", onderaan "06 Satin Mauve".

Only one euro and a lipliner is all yours, definitely a budgetsteal. They are basic lipliners, that you can easily sharpen. They are not the creamiest I've ever seen, but they aren't superdry on the lips either. If you put a lipbalm on your lips before applying these, the lipliners will smoothly run over your lips.
Swatches: 11 in the nude (top), 06 satin mauve (bottom)


In the nude is een nudebruin kleurtje. Voor mij persoonlijk is het iets té bruin om echt als mooie nudekleur te kunnen doorgaan. Dit betekent natuurlijk wel dat dit een prachtige nudekleur kan zijn voor de iets meer getinte huid.
Straks zie je een fullface-foto van alle lipproducten op een rijtje.


In the nude is a nude-brown. For me personally, it's a bit too brown to be a nice nude.
This means that the more tan ladies will probably have a gorgeous nude lip with this lipliner!
(Full-face picture of this lipliner down below.)

Satin Mauve is net wat de naam zegt, een roze mauve kleurtje a.k.a. een roze kleur met een paarse tint. Opnieuw iets té paars om op zich te dragen, maar erg mooi gecombineerd met een lichtroze lipstick.

What's in a name? Satin mauve is a pinky mauve.
It's a bit too purple to wear on it's own, but it looks great paired with a light pink lipstick.

06 Satin Mauve + Catrice Frozen Rose Lipstick + Catrice Infinite Shine Lipgloss
Ook mijn allereerste Essence lipstick is een feit: Dare to be nude kocht ik om mijn grunge-y examenlook af te maken. Hiervoor is hij perfect. Voor dagdagelijkse gebeurtenissen vind ik hem opnieuw iets té bruin nude voor mij. Ik hou meer van de roze-nude kleurtjes.

De lipstick brengt moeiteloos aan, hij is mooi gepigmenteerd, heel creamy en laat een mooie schijn achter op de lippen. Hoewel het een longlasting lipstick is, kan ik niet zeggen dat ik een bijzonder lange draagtijd heb opgemerkt, dit komt volgens mij door de creamy finish.

I used this lipstick to complete a grunge look and it was perfect for that.
For everyday, this again is a bit too brown for me. I prefer pinky nudes instead of brown nudes, but hey, that's just me personally!
The lipstick applies beautifully, it is pigmented and leaves a soft sheen on your lips.
It is labeled as a "longlasting" lipstick, but on me this doesn't last any longer than any other lipstick. I think this is because of the creamy finish, the only lipsticks that stay on really long for me, are the matte ones.

Ik gebruik de producten niet supervaak, maar dat komt meer door de kleurtjes die ik uitkoos dan door de kwaliteit. Op de lippotloden en de lipstick is naar mijn mening niets aan te merken. Dit zullen zeker niet mijn laatste Essence producten zijn!

Full face: 06 satin mauve - 11 in the nude - 05 dare to be nude (lipstick)

// Because the colours aren't completely my thing, I don't use them that often. 

These will not be my last Essence products, 
because I can't really say anything bad about 
the quality or the way they apply on the lips.




Lipliner €0,99, longlasting lipstick €2,39, verkrijgbaar bij Kruidvat.

Wat zijn jouw ervaringen met de Essence producten?

xoxo
Silke






5 opmerkingen:

  1. ik hou van essence lipsticks! lipliners gebruik ik echt nooit :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mijn visagiecursus gebruikte ik ze ook nooit ;D

      Verwijderen
  2. Ik heb nog nooit een lipliner gebruikt maar ze kosten precies echt geen geld! :) De essence lipsticks vind ik altijd erg fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleurtjes en ze staan je onwijs goed!!:)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...