woensdag 24 juli 2013

HAUL: Sephora.fr

Hi iedereen!

Wie was, net zoals mij, op de heerlijke productjes aan het kwijlen die Veerle toonde in haar Sephora-haul? I can't be the only one!
En dan komt het gevoel: damn, België en Nederland zijn niet (meer) gezegend met een Sephora. Maar er is een oplossing voor de onlineshoppers: www.sephora.fr !

Ik presenteer u: wederom een Sephora-haul!






Momenteel zijn het solden en op de Sephora-website is dit niet anders. Er zijn prachtige deals te rapen: parfums met korting, nagellak aan lagere prijzen, maar het interessantste van allemaal zijn de oogschaduws van het Sephoramerk. Deze worden aangeboden aan €2 in plaats van €10,90! Ik moest hiervan profiteren (en kocht er onmiddellijk zeven...)!


Party 'til Dawn (n°79) - Lessen of Seduction (n°89)
Porcelain (n°25) - Cocoa Powder (n°21) - Must Have (n°06)
De Luxe Pink (n°29) - Exciting Safari (n°49)



Het is mijn eerste ervaring met Sephora oogschaduws. Ze zouden parabeen-vrij zijn en beweren langhoudend te zijn, maar is dit wel echt zo? 
Er zijn verschillende finishes in de oogschaduws: mat, metallic en glitter (deze staan niet zo benoemd op de website). Laat ons beginnen met de matte oogschaduws!





Matte oogschaduws

  

Porcelain - Cocoa Powder - Must Have


























Ik kocht drie matte oogschaduws: Porcelain, Cocoa Powder en Must Have. 

Bijna alle oogschaduw die ik heb is budget en daar is het moeilijk om goed gepigmenteerde, matte oogschaduws te vinden. Toen ik deze zag staan wist ik dus dat ik mijn kans moest grijpen.

Porcelain (n°25) - Cocoa Powder (n°21) - Must Have (n°06)

Porcelain is een mooie lichte kleur tussen huidskleur en gebroken wit in, prachtig over je hele ooglid voor een natuurlijke look.
Cocoa Powder is exact zoals de naam hem beschrijft: cacaopoeder, van kleur tenminste. Want in tegenstelling tot Nesquik-oplospoeder over je ooglid te smeren is deze oogschaduw enorm zacht.
Must Have is een matte, zwarte kleur. Hij is enorm gepigmenteerd en daarmee ook de meest gepigmenteerde oogschaduw uit dit trio. Bij twee laagjes is dit een diepzwarte kleur, zeer geschikt voor een smokey eye!




Metallic oogschaduws


Exciting Safari - De Luxe Pink

De metallic oogschaduws worden op de website aangegeven als 'Metallisé' en zijn eveneens prachtig.

Boven: met flits
Onder: zonder flits


De Luxe Pink is een donkerroze kleur met een paarse en koperachtige tint. Een aparte kleur die niet overal te vinden is, denk ik.
Exciting Safari is een gouden kleur. De kleur is eerder beige dan geel, zoals dat het geval is bij andere gouden oogschaduws. Deze is zeker ook geschikt voor dagdagelijks gebruik vanwege de neutrale tint.



Rechts steeds 'De Luxe Pink' en links 'Exciting Safari'

Zoals je in de swatches kan zien zijn ook deze kleuren goed gepigmenteerd!
Omdat Exciting Safari eerder een beige-gouden kleur is in plaats van een geel-gouden kleur, is deze moeilijk vast te leggen op camera.


Oogschaduws met glitter

Deze oogschaduws staan, in tegenstelling tot de matte en metallic oogschaduws, op de site niet aangegeven met een bepaalde finish. Ik was dus wel verrast toen ik zag dat er echte glitters in verwerkt zaten.



Party 'til Dawn is een werkelijke sinaasappelkleur met daarin gouden en wat lijkt op groene glittertjes. Deze oogschaduw viel me een beetje tegen, de textuur is niet zo mooi als de andere. Door de glitters in deze oogschaduw is hij een beetje groffer en soms zelfs korrelig, zoals je hieronder in de swatches kan zien.

Lesson of Seduction is een roze kleur met gouden en zilveren glitter. In tegenstelling tot de oranje kleur is deze niet korrelig. Je krijgt bij het swatchen wel zeker evenveel glitter dan kleur mee, het is dus aan te raden om deze oogschaduw te gebruiken voor het aanbrengen van je foundation/BB cream en concealer. Ik zou deze oogschaduw eerder gebruiken bij een partylook vanwege de vele glitters.




Hier zie je duidelijk hoe korrelig Party 'til Dawn (oranje kleur) is,
in tegenstelling tot Lesson of Seduction (roze kleur)

Het was mijn eerste ervaring met de Sephora oogschaduws en ik ben aangenaam verrast!

Samenvattend
Pigmentatie/kleur: De donkere, matte oogschaduws zijn het meest gepigmenteerd maar al de rest is ook zeker goed gepigmenteerd! 10/10.

Houdbaarheid: De oogschaduw blijft met oogschaduwbasis zonder problemen een dag zitten. Zonder basis kunnen ze af en toe creasen. 9/10.

Gemakkelijk in gebruik: 
De oogschaduws glijden gemakkelijk op het ooglid en zijn ook met je vingers gemakkelijk aan te brengen, enkel de glitteroogschaduws geven wat ongemak door de glitter-fall out. 9,5/10

Verpakking: Call me clumsy, maar deze verpakkingen zijn niet altijd gemakkelijk te openen, soms moet ik bijna een minuut kracht zetten voor deze oogschaduw opengaat (zeker een aanrader bij sweaty hands). De verpakking is daarentegen wel mooi: sober maar ziet er toch chique uit! 8/10

Prijs: 10/10 voor mijn korting (duh), aan normale prijs zou ik ze zo'n 7/10 geven.


Webservice
Verzendkosten: Verzendkosten bedragen €9,95 naar België.
Normaal zou ik (bijna) nooit zoveel betalen, maar ik had dit zoveel uitgespaard bij de oogschaduws door de korting, dat dit er zeker wel af kon.

Levertijd: Op de website staat vermeld dat de levering naar België zo'n 5 tot 8 dagen zou duren, maar mijn oogschaduws waren er al na 2 dagen! Ik was erg onder de indruk!


Er zijn nog steeds kleuren beschikbaar (waaronder de meeste van deze blogpost)
dus: go go go on sephora.fr!
Laat ons weten wat jij hebt opgepikt van Sephora!
xxx!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...