zondag 28 juli 2013

Face of the Day: Zomer/Werklook

Hi iedereen!

De laatste tijd hebben we in België erg kunnen genieten van heerlijk weer en ook voor een beautylover zoals mezelf betekent dit dat mijn make-up af en toe beperkt wordt tot een minimum. (lees: natuurlijke look)

Resultaat: een prachtige zomerlook, geschikt voor werk of elke andere situatie.

Voor close-ups en beschrijvingen van de gebruikte producten om deze mooie minimale look te bekomen, lees dan verder!




Gelaat

Zomer staat bij mij gelijk aan een gezonde, natuurlijke glow. Geen zware dekkende foundations, maar een licht laagje dat je huid laat ademen en net genoeg dekt. Hieronder vind je een lijstje van de gebruikte producten. Natuurlijk kan je stappen overslaan indien je dit wenst, of producten vervangen door dingen die je in je lade hebt liggen.



Foundation: Catrice Photofinish 18 hour Liquid Foundation in 010 Sand Beige
Concealer: Catrice Camouflage Cream in 010 Ivory
Bronzer: Garnier BB Cream in 03 Medium
Blush: Bourjois in 33 Lilas d'Or
Highlighter: E.l.f. Shimmering Facial Whip in Spotlight


Je denkt misschien, huh? Staat er nu bronzer: BB cream? Ja inderdaad!
Voor een natuurlijke, maar toch gebronsde look gebruik in mijn Garnier BB Cream in enkele tinten donkerder. Die breng ik aan onder mijn jukbeenderen en op mijn voorhoofd, het ziet er heel natuurlijk uit en blijft mooier zitten in het warme weer.



Ogen

Voor een zomerlook die ook gepast is voor het werk, kan je best alles zacht en neutraal houden. Hier gebruikte ik een zachtgouden oogschaduw en een donkerbruine oogschaduw boven de wimperrand. Dit is een goed alternatief op oogpotlood/eyeliner als je een zachtere en natuurlijke look wil krijgen. Een nude oogpotlood in je waterlijn zorgt voor een open blik. Afgewerkt met een (dubbel) laagje mascara en you're out the door.

Oogschaduw: Sephora mono oogschaduw in Exciting Safari, over het hele ooglid
Sephora mono oogschaduw in Cocoa Powder, tegen bovenste wimperrand.
(klik hier voor mijn Sephora-haul)
Mascara: Maybelline NY One by One Satin Black mascara
Oogpotlood: Rimmel Scandaleyes in Nude (één van mijn essentials!), 
op de binnenste waterlijn.

Wenkbrauwpotlood: Catrice Eye Brow Stylist in Blond but Brow'd. 



Lippen

Last but not least, de finishing touch: de lippen. Ik ging voor een lipstickcombinatie, maar een licht rozig of zelfs doorzichtig lipglossje is ook zeker een aanrader! (een goedkope favoriet: Essence "glossy lipbalm", slechts 1 euro!)


Basis: MAC Angel (klik hier om de kleur op zich te bekijken)
Rimmel Colour Show Off Lipstick in 110 Pink Gossip


Voor deze kleur bracht ik Angel direct uit de huls aan op mijn lippen. Daarna ging ik met mijn vinger over de Rimmel-lippenstift en depte dit over de reeds aangebrachte lippenstift. 


Als je deze look zelf probeert mag je altijd een foto doorsturen naar themakeupfamily@hotmail.com of tweeten @themakeupfamily!



// This is a perfect look for summer and work. It doesn't look heavy, but gives you color and enhances all the right features. I used Garnier BB cream in 03 Medium (darker than my skintone) to contour and used a blush that has a great glow. This brings color to the face, but keeps it natural. 
As for eyes, it is best to stay away from eyeliner as it can make it look a bit harsh. So I went with my Sephora eyeshadow (recently hauled and reviewed here) in "Exciting Safari" and put "Cocoa Powder" on the top of my lashline to define without looking overdone. I also suggest using a nude kohl pencil (an essential!) in the waterline to open op your eyes. I kept my lips a neutral pink by mixing MAC's Angel with a hot pink Rimmel lipstick. 
What do you think of this look? Is this the type of make-up you go for in the summer? If you recreate this look, please tweet us a picture @themakeupfamily!

xxx!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...