zaterdag 31 augustus 2013

How to: Heatless curls

Hi iedereen!


Dit is één van mijn favoriete haarstijlen. 
Niet moeilijk, niet beschadigend voor je haar en heerlijk krullend en volumineus! Wil je weten hoe je dit gemakkelijk zelf kan doen? Lees dan verder!











// Hi everyone! This is one of my favorite hairstyles: easy, not damaging and voluminous! 
Want to know how to achieve these curls? Keep reading!






Zoals ik al eerder zei is dit heel gemakkelijk! Je hebt slechts twee dingen nodig: haarrekjes en -mousse. Ik gebruik de L'Oréal Studio Silk&Gloss Mousse voor krullen en die werkt zeer goed! Afhankelijk van de dikte/zwaarte van je haar neem je een krachtigere mousse, ik ga voor zeer krachtig (4 op 5).




Het is het beste om te beginnen met vochtig haar. Laat je haar na je douche/bad nog even in een handdoek, zodat het meeste water eruit is vooraleer je aan de slag gaat met de mousse. Ideaal: breng je make-up aan en ga daarna verder met je haar.

Als je haar niet meer druipend nat is, neem je mousse (wees niet zuinig!) en breng je deze aan in het haar door 'knijpende' bewegingen te maken. Het is belangrijk om royaal aan te brengen en ervoor te zorgen dat je geen enkel stukje hebt overgeslagen.

Daarna vlecht je je haar in. Twee Parijse vlechten zijn het gemakkelijkst.
Heb je dit niet onder de knie? Maak dan verschillende kleine vlechtjes doorheen heel het haar. Om ook volume bovenaan te hebben is het belangrijk dat je begint te vlechten vanaf de wortels van het haar.
Nadat je haar helemaal ingevlecht is, breng je nog wat mousse aan op de vlechten.

Na een nachtje slapen haal je je vlechten eruit en breng je opnieuw mousse aan doorheen heel het haar, in diezelfde knijpende beweging als voorheen. Et voilà!


PS: Pin deze foto als je hem altijd bij de hand wil hebben!


Dit is zonder twijfel de gemakkelijkste haarstijl voor mijn lange, dikke bos haar. Dit is de enige manier waarop mijn haar krul vasthoudt.
Ik heb droog haar (waardoor ik het niet dikwijls moet wassen) en kan deze haarstijl gerust drie dagen na elkaar dragen. Het ziet er nog steeds goed uit, breng gewoon wat mousse aan voor het slapengaan en in de ochtend.


Wat denken jullie ervan? Hebben jullie deze methode al geprobeerd? 
Stuur zeker een foto naar ons emailadres of tweet ons @themakeupfamily !


// You only need two things: hairties and curling mousse. I go for a strong one (4 out of 5) so it will hold the curl in my thick hair.
Make sure you don't start out with soaking wet hair, let the moisture drip out in your towl and start with damp hair. Now put the mousse into your hair by scrunching it, use enough! After you have distributed it all over your hair, start braiding. I find that two French braids are easiest, but if you don't know how to do these you can also make little braids throughout the hair. 
If you want volume on the top, make sure you start braiding right at the root.
Sleep on these braids for a night and TADAA: you have amazing curly hair.
If you want to maintain these curls for several days (I have dry hair so I don't need to wash it everyday), put some mousse in before you go to sleep and in the morning.
Do you like the hairstyle? Tweet or mail us a picture if you try it out!


xxx ! 

4 opmerkingen:

  1. Wow ik wist niet dat je zo'n mooie krullen kon krijgen zonder een krultang te gebruiken :) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aangezien ik mijn haar geen krullen houdt die gemaakt zijn door een krultang, moest ik wel met een alternatief komen. Ik doe dit al verschillende jaren en ik kan je beloven, het ziet er na drie dagen nog even goed uit als op de foto! x

      Verwijderen
    2. Dat houdt lang zeg! Ik dit zeker eens proberen :) x

      Verwijderen
    3. Tweet ons dan zeker een foto! xx

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...