zondag 15 december 2013

Liebster Award!

Hi iedereen!

Lotje van Beautybylj nomineerde ons voor een Liebster Award! Enorm bedankt!



Huh, Liebster Award?
Hoor ik enkelen van jullie nu denken… 
Een Liebster Award werd bedacht om kleinere blogs onder de aandacht te brengen. Fijn om opgemerkt en genomineerd te worden, dus! Ik vind het een erg leuk initiatief!


De bedoeling
Je geeft 11 feitjes over jezelf en je beantwoordt 11 vragen die een medeblogger (die je nomineerde) bedacht. Dan kan je op jouw beurt weer 11 (beginnende) bloggers nomineren aan het einde van je blogpost. 


11 feiten over ons!

1. Eigenlijk zijn wij geen nichtjes, maar achternichten ;-)
2. Silke is slechts 1m55 groot.
3. Veerle zal nooit haar lange haren afknippen.
4. Silke kleurde haar haar al bruin, ros en (zoals jullie allemaal weten) ombré.
5. We zijn allebei verzot op slechte reality-programma's!
6. Veerle heeft een kleerkast vol zwarte kleren.
7. Silke is eigenlijk heel gierig, ookal lijkt dat niet zo met alle hauls ;D
8. Veerle reed enkele jaren helemaal naar Frankrijk, enkel en alleen om in Sephora te kunnen shoppen (addicted, nee hoor :p)
9. Silke kijkt meer YouTube-filmpjes dan tv, I love me some beauty video's!
10. Veerle is een echte ekster: sparkle all day, every day ;-)
11. Als we samen zijn, komt ons Astrid Bryan-taaltje boven (amazing!)


De vragen die ons gesteld werden


1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
Veerle: Ik ben al zoveel jaar een make-up fanaat dat bloggen over make-up de logische volgende stap was? Het is erg leuk om al je nieuwe ontdekkingen te kunnen delen met anderen. Het feit dat ik dit met mijn nichtje kan doen, is een extra plus!

2. Wat vind je zo leuk aan bloggen?
Silke: Het leuke is dat ik op deze manier mijn mening, mijn kennis en al mijn beautypraatjes ergens kwijt kan. Behalve Veerle is er niemand in mijn directe omgeving die echt into make-up is, dus het is enorm fijn om via deze blog met haar en de rest van jullie te kunnen delen in deze passie.

3. Welk beauty product kun je echt niet zonder?
Veerle: Mascara! Sinds enkele jaren kan ik echt niet zonder en je ogen lijken direct zoveel "wakkerder". Geloof mij wanneer ik zeg dat ik echt het gevoel krijg dat er iets aan mij "ontbreekt" als ik een dag mascara vergeet op te doen. ;p
Silke: Het is heel moeilijk om één product te kiezen, ik zou minstens gaan voor een combinatie van drie make-upproducten! Misschien moet ik het dan maar houden op skincare. Aangezien ik een droge huid heb, kan ik echt niet zonder dagcrème. 

4. In Nederland of in het buitenland wonen?
Wel, we wonen beiden in België, dus laten we deze vraag veranderen tot: België of buitenland?

Veerle: België, zonder twijfel. Het enige land waar ik mij thuis voel, met uitzondering van Denemarken.
Silke: Voor mij is dit, zonder enige twijfel, België. Ik ben een enorme huismus, houdt vast aan het vertrouwde en ik hou ervan om te wonen in een mini-dorpje in een mini-landje. Ik zou zelfs graag heel mijn leven in hetzelfde dorp blijven wonen, of dat denk ik nu toch.

5. Verliefd, verloofd of getrouwd?
Silke: Verliefd! Ik ben al meer dan vijf jaar samen met mijn vriend, dus we kunnen ondertussen al bijna als getrouwd koppel gerekend worden ;-)
Veerle: Spijtig genoeg geen van de bovenstaande, al mag je mij rekenen tot de happy single-categorie ;)


6. Van welke muziek hou je?
Veerle: Ik had vroeger een zeer uitgesproken rock-metal muzieksmaak, maar deze is de laatste jaren fel uitgebreid. Ik luister veel hiphop, Nederlandstalige en Franse rap en ga wild op 90ies hits. :D
Silke: Ik ben zeer gemiddeld qua muziek, zowat alle hits die op de radio komen vind ik goed. Ik luister graag naar R&B (!), hiphop en popliedjes. You can never go wrong with that. 

7. Koop je liever kleding of liever make-up?
Veerle: Ik koop beide erg graag. Kiezen is moeilijk voor mij! (wat een moeilijke vraag :D) Momenteel ben ik weer erg aan het make-up shoppen, maar aangezien ik volgende week weer naar Kopenhagen ga, zal daar in grote hoeveelheid kleding worden gekocht, hihi.
Silke: Moeilijk, moeilijk. Ik ben eigenlijk best gierig en koop daarom niet heel vaak iets. Voor het kopen (en vooral het passen) van kledij moet ik in de juiste stemming zijn, make-up zou altijd wel in mijn winkelmandje kunnen belanden.

8. Wat is je favoriete stad?
Veerle: In België: Hasselt, in het buitenland: Kopenhagen zonder twijfel. Beiden supergezellig, met fijne winkels, heerlijke eetgelegenheden en vriendelijke, mooie fashionable mensen. Heerlijk om op een terrasje aan people-spotting te doen! ;)
Silke: Binnen België of in het buitenland? Hoe dan ook, ben ik nog niet echt verliefd geworden op een bepaalde stad. Zoals ik al zei, ik ben een huismusje en ben ook een echt dorpsmens in plaats van een stadsmens.

9. Liever online winkelen of de stad in gaan?
Silke: Definitely online shopping! Geen wachtrijen, geen overrompeling, alles netjes geordend, … Ik geniet ook wel van de gezelligheid van winkels in en uit wandelen en vooral make-up swatchen, maar ik ben een fervente online-shopper!
Veerle: Ik ga het liefst de stad in! Ik heb een tijdje op 5 min van de antwerpse Meir gewoond en nu woon ik weer in een winkelstraat, de keuze is dus gemakkelijk! Heerlijk ontspannend om rond te wandelen, veel te passen en dan je aankopen te evalueren bij wat lekker eten.

10. Wie is je idool?
Veerle: beautywise Linda hallberg (zeker googelen!) zij is gewoon super als MUA!
Silke: Dit vind ik erg moeilijk… 

11. Hoe zie jij jezelf over 10 jaar?
Silke: Dit is best moeilijk. Op persoonlijk vlak zie ik mezelf met kinderen, misschien zelfs getrouwd. Op werkvlak is het moeilijk, ofwel ben ik kleuterleidster ofwel ben ik visagiste. Of ik maak beide dromen waar en combineer het allebei! Boven alles, zie ik mezelf gelukkig (of dat hoop ik toch).
Veerle: Ik ben meer iemand die van dag tot dag leeft, dus dit is een moeilijke. Laten we gewoon zeggen, gelukkig in een mooi huisje, met een leuke man en hopelijk kindjes!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...