donderdag 14 augustus 2014

Review: Urban Decay "Black Market" 24/7 Glide-on Eye Pencil Set

Als verjaardagscadeau verwenden m'n schoonouders me met dit mooi setje: zes glide-on eye pencils waarvan vijf exclusief voor deze kit.
Ik had nog nooit Urban Decay geprobeerd, of eender welk high end oogpotlood. Ik was dus erg benieuwd naar deze! Jij ook? Lees verder!

My parents-in-law surprised me with this beautiful set for my birthday! Six eye pencils of whom five exclusive colours! I had never tried Urban Decay or any high end eye pencil, so I was pretty excited! 
Curious about these? Read along!

Zoals ik dus al zei: een set van zes oogpotloden, weliswaar in travel size. Deze bevatten 0.8g ieder. Vijf exclusieve kleuren. Desperation (de matte, grijze kleur) is ook in full-size verkrijgbaar.
Op YouTube wordt vaak ge-raved over de 24/7 Glide-ons, de besthoudende oogpotloden voor de waterlijn worden ze vaak genoemd. Dat is ook de reden waarom deze op mijn verlanglijstje stonden, maar ik kan je al meteen teleurstellen. Op mijn waterlijn blijven ze helemaal niet lang zitten, laat staan dat ik deze potloden waterproof noem.
Waterproof, nee. Mooi, dat wel. Kijk maar eens!


So, as I said: a set of six travel size (0.8g) eye pencils. Only Desperation (matte grey) is available for purchase in the full size, the other five colours are exclusive to the set.
YouTubers often rave about the 24/7 Glide-ons. I've heard they are the most longlasting eye pencils for your waterline.
Well, let me break it down to you right now. They don't last at all in my waterline. Waterproof? No. Pretty? Sure! Take a look.

Deze potloden zouden voor 50% hydraterende ingrediënten bevatten. In hoeverre dit waar is, geen idee, feit is wel dat de potloden heerlijk zacht zijn en met gemak op je huid glijden. 
De set bevat zowat elke kleur die je zou willen gebruiken, op écht zwart na (maar heeft niet iedereen al een zwart oogpotlood?). 
Riot is een paarse kleur met glitter/shimmer erin (deze voel je echter niet schuren op je waterlijn!) - Desperation is de enige matte kleur, ergens tussen taupe en muisgrijs - West is glanzend middelbruin - Black Market is voor mij geen zwart, maar een diepgrijze kleur - Apathy is mijn favoriet: glanzend olijfgroen! - Ink is een donkerblauwe kleur, opnieuw met glans.

These eye pencils are made out of 50% of moisturizing ingredients. I don't know about that, but they do glide on your skin perfectly! This set contains just about every colour you could need - with exception of a real pitchblack colour (but hey, don't we all own that already?)
Riot is a shimmery/glittery purple (you don't feel the shimmer/glitter on your waterline though) - Desperation is the only matte, somewhere between taupe and a mousegrey - West is a shimmery brown - Black Market to me isn't black, but more of a charcoal grey - Apathy (my favourite!) is an olive green colour with satin/shimmer finish - Ink is a deepblue and also shimmery.


Hoewel prijs-kwaliteit gezien deze set meer dan prima is, is het voor mij toch een tegenvaller. Ik dacht leuke oogpotloodjes voor in mijn waterlijn gevonden te hebben, maar elk uur opnieuw aanbrengen, daar heb ik geen zin in.
Heb je minder waterige ogen, of zoek je leuke potloodjes om op je ooglid te gebruiken, is deze set een aanrader!

Quality compared to price, this set is amazing. But for me, it was somewhat of a miss.
I thought I had found some great eye pencils for my waterline, but re-applying every hour?! Ain't nobody got time for that!
If you don't have as water-y eyes, or if you are looking for some eye pencils to use on your lid:
I recommend this set!




SAMENVATTEND
Houdbaarheid / Durability: 5/10
Op het ooglid en onder de wimperrand houden ze prima. Ik kocht ze als "waterproof" oogpotloden voor de waterlijn en daar faalden ze enorm :(


Pigment-kwaliteit / Pigmentation-quality: 9/10
De potloden geven een mooie, gepigmenteerde kleur en hebben een heel zachte structuur. Puur op pigment en textuur gezien, is de kwaliteit heel goed!

Verpakking / Packaging: 10/10

Een oogpotlood, is een oogpotlood natuurlijk. De potloden hebben een waarheidsgetrouwe kleur van het product dat erin zit en zijn verder afgewerkt met een soort matte, zilveren kleur. De namen zijn duidelijk aangegeven. Erg mooi!

Gemakkelijk in gebruik: 8/10
Zoals ik eerder al zei, zijn de potloden zacht. Ze brengen dus gemakkelijk en snel een mooie kleur aan. Moest je deze potloden op je waterlijn willen dragen, is herhaaldelijk opnieuw aanbrengen een must.

Prijs / Price: 9/10

Deze set van zes oogpotloden is verkrijgbaar voor zo'n €24 op Beautybay
Ter vergelijking: de fullsize Glide-on Pencils (0.4g meer) kosten €17,50 per stuk. Fantastisch toch? Ware het niet dat ik om waterproof eye pencils gevraagd had...

5 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...