dinsdag 2 juli 2013

TOP 5: Make-up essentials (Silke)


Hi iedereen!

Als je een beginner bent in het make-upgebied, is het soms moeilijk om door het bos de bomen te zien. Er is zo'n groot aanbod aan (on)nuttige en (slechte) kwaliteitsproducten, wat het moeilijk maakt om de pareltjes te vinden.
Eerder gaf Veerle haar essentials mee. Hier is mijn lijst van top vijf essentiële producten, goed voor beginners maar ook voor gevorderden die zoeken naar goede basics.





Originele verpakking - Ultra Black versie
1. Allereerst: mijn favoriete mascara, 
de Bourjois Volumizer mascara
Ik koop deze mascara nu al zo'n jaar (misschien zelfs twee) en ik vind geen betere. Een tijdlang was ik telkens op zoek naar the next best thing en testte ik de ene na de andere mascara uit, maar telkens liet ik ze teleurgesteld achter en kwam ik terug naar deze.
De mascara behoort tot het twee-stappen-systeem. Eerst ga je met de eerste stap, een dun borsteltje met weinig product, door je wimpers om lengte te geven en te separeren. De tweede stap, waarbij meer product op het borsteltje wordt vrijgegeven, is voor the drama. Het zorgt voor geweldig volume. 
Dit is zeker niet voor mensen die van een natuurlijke, vederige wimperlook houden, maar wel voor dramawimper-lovers zoals mezelf.



Stap 2: meer mascara op het borsteltje.
Stap 1: een dun borsteltje
met weinig (maar genoeg) product.





 

 2. Als tweede kies ik voor de Catrice Allround BB Cream Foundation.
Deze zal ik zeker nog eens kopen! Het is een BB Cream, maar in tegenstelling tot vele anderen, geeft deze wel degelijk dekking. Het is niet voor enorme roodheid (maar welke foundation is dat wel?) maar het kan zeker wel een puistje hier en daar bedekken. Het geeft een prachtige dewy finish, het geeft een gezonde, stralende look. Voor droge huidjes zoals mezelf zeker een aanrader!
De kleur 010 Light Beige is de lichtste kleur en voor mij perfect, wanneer ik eindelijk een kleurtje krijg (hopelijk) zal ik waarschijnlijk een tintje donkerder moeten gaan.













3. Wat kan er ook niet ontbreken in mijn ochtendroutine: concealer. Mijn favoriet is opnieuw een Catrice-product: de Catrice Camouflage Cream
Het is een creamy concealer (opnieuw goed voor droge huidjes) die zonder problemen rode puistjes, vlekjes en wallen bedekt. Daarnaast droogt het niet uit onder mijn ogen, wat bij andere concealers vaak wel het geval is.






















4.  De voorlaatste essential is voor mij een bronzer of blush (in mijn geval die eerste). Als je gaat voor foundation en concealer is het noodzakelijk om een bronzer of blush te gebruiken om opnieuw wat kleur en leven in je gezicht te brengen. Mijn favoriete combo is de e.l.f. warm bronzer en de e.l.f. golden bronzer.



Ik gebruik eerst de golden bronzer met een kabuki kwast op mijn wangen en mijn voorhoofd om alles opnieuw wat kleur te geven en m'n gezicht wat op te warmen. Het geeft een prachtige gouden glow. Daarna ga ik met een poederkwast in mijn warm bronzer en gebruik deze als lichte contourkleur. Ik gebruik hem onder mijn jukbeenderen om een slanker gezicht te faken ;). Zoals je op de foto kan zien is de warm bronzer erg geliefd, deze had ik eerst en gebruikte ik toen ook alleen. Beiden bevatten shimmer (wat bijdraagt tot de prachtige glow), dus als je hier niet van houdt, blijf je beter weg van deze schatjes.



e.l.f. warm bronzer (donkerder van kleur)



e.l.f. golden bronzer



5. Last but not least, Rimmel Londen Scandaleyes Waterproof Kohl Liner in Nude. Vroeger hield ik erg van de zwarte, donkere ooglook, maar sinds kort vind ik een frissere look leuker. Een essential bij dit soort look is een nude oogpotlood, dat je in de onderste wimperrand trekt.
Het geeft je ogen een frisse en open blik. 




Pfoew, wat was dat moeilijk. Het was zo moeilijk om niet te gaan voor andere favoriete producten en bij de essentiële producten te blijven.


Wat zijn jullie essentials? 
Hebben jullie al enkele van deze producten geprobeerd?

// With the overwhelming amount of make-up you can find in the drugstores nowadays, it can be very hard to see what you need or what's worth trying. After Veerles top five essential products, here's my list!
First up: mascara. I really like my Bourjois Volumizer mascara, it's a two-step system that gives you length and volume! As I like some dramatic, almost clumpy lashes, this one is amazing for me.
Next essentials: Catrice Allround BB Cream and Camouflage Cream. The BB Cream is lightweight, but still covers a lot and gives a dewy finish. Catrices concealer covers your undereyecircles and blemishes quite well, without it looking cakey. It is very creamy and therefore suitable for all skintypes, even very dry skin.
If you decide to go for a BB Cream or foundation, it is essential to put some color back on your face using a blush or bronzer. I always use a bronzer, favorites at the moment are the e.l.f. bronzers in Warm and Golden.
My final essential is a nude kohlpencil for your bottom lashline, it just suits me so much better than the dark pencil I used in the past. It opens up your eyes, giving you an awake look. My favorite is Rimmel Scandaleyes in Nude, it is budgetfriendly, creamy and stays all day.
What are your essentials? Have you tried any of my recommended products?

xxx!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...