zondag 25 augustus 2013

Battle: Budget VS high end!


Ding ding ding! In deze blogpost nemen we het op tegen elkaar in een "budget" versus "high-end" producten-strijd! 
Silke is nog een studente en koopt daarom vaak budget producten. 
Ik ben voltijds werkend en heb dus een groter inkomen te spenderen. Daarom laat ik me af en toe gaan bij high end producten: merken zoals MAC, Urban Decay, Nars, ... die vaak komen met een (prijzig) prijskaartje. 
In onze battle proberen we beiden een gelijkaardige look te maken. Deze keer kozen we een bruin/gouden smokey eyes. Ben je benieuwd hoe we het er vanaf brachten? Lees dan verder...



High-end look




Gebruikte producten:
Voor de ogen heb ik mijn naked pallete 2 van Urban Decay gebruikt. Verder gebruikte ik Black track van MAC als eyeliner.



(v.l.n.r. 2de kleur: Half baked, 6de kleur Snakebite, voorlaatste kleur Busted) 


Voor mijn gezicht gebruikte ik de BB crème van garnier in de kleur light (bye bye kleurtje van de zomer!), een blush van BE in de kleur 002 Delight en mijn bronzer van Catrice.


Budget look



Gebruikte producten:

- e.l.f. Baked Eyeshadow Palet in California



- Catrice Gel Eyeliner in Black
- Revlon Colorstay foundation in 200 Nude
- Bourjois blush in 48 Cendre de Rose Brune
- Rimmel Natural bronzer in 021 Sun Light


Het verschil: 
Waar zit nu het eigenlijke verschil tussen budget producten en high-end producten?

Uit onze ondervinding zit het grootste verschil in de pigmentatie. De oogschaduw van het Naked pallette geeft een grote hoeveelheid kleur waarbij je maar een beetje van het product nodig hebt. Door de grote hoeveelheid shimmer die in elke kleur te vinden is in the Naked 2 (waar het bij e.l.f. eerder glitter is) valt deze goeie pigmentatie nog harder op.

Natuurlijk moet je hierbij opletten dat indien je high end producten koopt, je ze ook eerst uittest! Duurdere make up kopen van een bekend merk, betekend niet dat dit garantie geeft op een uitzonderlijk product.

En zoals je kan zien, is het mogelijk om dezelfde of gelijk-geïnspireerde looks te maken met budgetproducten, zeker als je op zoek gaat naar de beste kleurmatch.



Xxx, The make-up family!



// Today we have a battle for you! Silke and I tried to make a bronzed, smokey eye using different priceranges. I work full-time, so I like to treat myself to some expensive make-up once in a while (like MAC, Urban Decay, Nars, ...). Silke, on the other hand, is a student and buys drugstore make-up.
Did we succeed the drugstore vs high end battle? The main difference is pigmentation, especially when using the Naked Palette, where pigmentation is everything! However, a high price doesn't automatically mean the product is high quality. And it IS possible to create the same or an inspired look with drugstore products, especially if you go and seek the best colormatch possible.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...